Varjo
Lähettäjä "Loviisanpässin sillan arkkitehtuurikilpailu"
Palaa etusivulle


Tutustu tarkemmin Varjo-kilpailutyön suunnitelmiin (PDF)
Palaa sen jälkeen jättämään kommenttisi alle.
Kommentit(28)
Kommentointi ei ole mahdollista, koska tämä projekti ei ole tällä hetkellä aktiivinen.
Viimeisin kommentit on ladattu.
lähettänyt:Nimetön
7 kuukautta sitten
Tätä kannatan siltavaihtoehdoista. Huolta herättää sillan jälkeinen Vesijärvenkadun ylitys, on yksi Lahden vaarallisimpia suojatien ylityspaikkoja. Ja auton ratissakin istuessakin kuummottava, vaatii jatkossa valot!
lähettänyt:Nimetön
7 kuukautta sitten
Tyylikäs, mutta valitettavasti spreijataan täyteen graffitteja...
lähettänyt:Nimetön
7 kuukautta sitten
Ihmettelen ketä tämä silta palvelee. Miksi kukaan keskustasta tuleva kiipeää vesijärvenkatua ylös päästäkseen terveysasemalle, kun helpompi reitti on tulla hämeenkadulta sisään. Lisäksi vesijärvenkadun ylitys vuorikadun kohdalla on haastava ylittää ilman liikennevaloja. Jos silta on pakko rskentaa, niin tämä voisi olla sopivin vaihtoehto.
lähettänyt:Nimetön
7 kuukautta sitten
kaunis, mutta väistämättä tulee mieleen isommat ja pienemmät lapset, jotka haluavat kävellä kaiteen päällä !! Kuinka leveä se on ja miten kävely siinä estetään?
lähettänyt:Nimetön
7 kuukautta sitten
Tämä silta tuntuu tarpeettomalta hankkeelta. Alue on toimiva ja viihtyisä sellaisena kuin se on nyt. Kauniit puheet luonnosta kilpailutöiden suunnitelmissa tuntuvat nurinkurisilta, koska tämänkin sillan rakentaminen syö luonnonvaroja ja häiritsee alueen lintuja sekä eläimiä.
Jos silta välttämättä rakennetaan, on tämä Varjo mielestäni paras vaihtoehdoista. Pidän siitä, että suunnitelmassa on huomioitu, ettei valosaaste lisääntyisi.
Käyttäjän Ulla Tuominenprofiili
lähettänyt:Ulla Tuominen
7 kuukautta sitten
Kaunis muotoilu. Ympäristöön parhaiten soveltuva. Sujuva siirtymä Vesijärvenkadulta.
Valoisa.
Käyttäjän User 777294profiili
lähettänyt:User 777294
7 kuukautta sitten
Varjo voi olla hyvä valintaa
Käyttäjän Elsa Keskiväliprofiili
lähettänyt:Elsa Keskiväli
7 kuukautta sitten
Linjaukseltaan kaunein silta.
Sillan leviäminen Vesijärvenkadun suuntaan parantaa liikenneturvallisuutta.
Teräs kantava rakenteena kestävä ja katteella suojattu kaide parantaa puun käyttöikää. Kate voisi ulottua hieman ulommas reunasta, joka mahdollistaisi valaistuksen sen alle ja paremman sääsuojan.
Hiilletty puu hyvä ratkaisu (joskin hintava) mutta miksi se on ulkopuolisessa pinnassa? Säille alttimalla puolella sisäkaiteen verhoiluna se oli parempi ratkaisu. Nyt esitetty vaalea sisäkaide on altis graffiteille ja sateelle. Jos materiaalit vaihtaisi päinvaistoin?Vaalea ulkopuoli valaisisi synkkää raittia ja olisi paremmin säältä ja graffiteilta suojassa. Hiilletty puu sillan sisäkaiteissa kestäisi paremmin sääoloja ja olisi epäedullisempi pinta töhrimiseen.
Jälleen kerran, tässäkin esitetty puiden säästyminen turhan optimistisesti.
Puulankutus sillan kansirakentaana ei kovin kestävä ja talvisin märkänä liukas, mutta ulkomuotoa ei paljon muuttaisi vaikka sen korvaisi säätä paremmin kestävällä ja turvallisella sirotepintaisella ohutkerrospäällysteellä.
lähettänyt:Nimetön
7 kuukautta sitten
@Elsa Keskiväli Sisäpuolen puuksi on suunniteltu asetyloitua puuta, joka on erittäin säänkestävää.
Hiilletty puu on näiden siltojen kierrätys- ja ekovaihtoehdoista ainoa oikeasti kunnolla toteutettava kierrätysteema. Siihen kelpaa melkein minälainen puu tahansa. Suunnitelmassa on eri paksuuksia ja leveyksiä eli käytetään sitä, mita satutaan saamaan.
Käyttäjän Anne Utterprofiili
lähettänyt:Anne Utter
7 kuukautta sitten
Varjo on mielestäni paras silta. Se avautuu kivasti Vesijärvenkadulle päin ja alapuolelta katsottuna tumma pinta näyttää ainakin kesäisessä luonnossa tyylikkäältä
Käyttäjän Jaana Leppäkorpiprofiili
lähettänyt:Jaana Leppäkorpi
7 kuukautta sitten
Tässä on useita kiinnostavia näkökulmia. Pidän ajatuksesta valosaasteen vähentämisestä, mutta olisin toivonut kuvia yöaikaan eli miltä silta näyttää kun siellä kuljetaan yöllä?
Jaa
lähettänyt
Nykyinen tila
ehdotettu
